Wystąpiły następujące problemy:
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/server407486/ftp/Forum/inc/languages/polish/resim.lang.php:1) - Line: 1948 - File: inc/functions.php PHP 7.3.0 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/functions.php 1948 header
/inc/functions.php 2018 my_setcookie
/inc/functions_indicators.php 41 my_set_array_cookie
/showthread.php 669 mark_thread_read
Warning [2] Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/server407486/ftp/Forum/inc/languages/polish/resim.lang.php:1) - Line: 1948 - File: inc/functions.php PHP 7.3.0 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/functions.php 1948 header
/inc/functions.php 2018 my_setcookie
/inc/functions_indicators.php 255 my_set_array_cookie
/inc/functions_indicators.php 47 mark_forum_read
/showthread.php 669 mark_thread_read



Valkiria.com.pl - Serwery CS:GO, Seriale Online, Download Muzyki



Poradnik - Jak napisać własny alias

W tym poradniku postaram się Wam wytłumaczyć co to jest alias, oraz jak w łatwy sposób napisać własny. Postaram się wytłumaczyć "po ludzku" [Obrazek: default_hrhr.gif] wszystko dokładnie krok po kroku, by każdy zielony mógł to zrozumieć. Ogólnie powstawało wiele poradników, gdzie były napisane już gotowe aliasy na cicha pakę, kucanie przy strzale itp, a ja chce wytłumaczyć je napisać i jak są zbudowane. Cały poradnik jest mojego autorstwa. Poradnik podzielę na 4 części: 
 
1. Co to alias?
2. Jak napisać własny alias.
3. Przykładowe aliasy które sam używam, lub komuś robiłem.
4. Gdzie wrzucić alias?


1. Co to alias?
 
Alias to w skrócie komenda dzięki której do jednego klawiszu można przypisać parę komend. 
 
2. Jak napisać własny alias.
 
Dla osób początkujących na początku może to być skomplikowane, ale jak już się ogarnie to można rozbudowane aliasy napisać w parę minut.
 
Na sam początek wytłumaczę, co poszczególne części aliasu robią: 
 
- bind - przypisuje klawiszowi jakąś komendę
- alias - wczytuje komendę, która jest zbindowana
- ; (średnik) - oddziela komendy, które maja zadziałać podczas kliknięcia klawiszu, po tym znaku zawsze dajemy spację
- wait - kolejna czynność będzie spóźniona o parę tick`ów (ułamki sekundy)
 
Osobiście preferuje aliasy pisać od dołu do góry. 
Na przykładzie zrobię alias dzięki któremu, co klikniecie klawiszu "z", admin napisze @@r Mikro +16, . DZIAŁA TYLKO DLA ADMINÓW !
 
a) Na sam początek ustawiamy bind pod jakiś klawisz, z nazwa naszego aliasu. Nazwy aliasów możecie sami sobie dostosować (mikro, paka, 1337, asd, dosłownie wszystko co nam przyjdzie do głowy), tylko nie możecie nazywać ich tak jak już są standardowe komendy np "drop"
 
bind "klawisz" "nazwa"      Przykładowo:  bind "z" "mikro"
 
b ) następnie piszemy (linijkę wyżej): alias, nazwę aliasu i co ma się wykonywać podczas kliknięcia klawiszu i bindujemy kolejna nazwę aliasu, by przy kolejnym kliknięciu klawisza, wykonała się inna komenda.
 
alias "mikro" "say @@b Mikro +16; bind z mikro1"
 
c) teraz ponownie wpisujemy alias, ale teraz musimy wpisać nazwę ustaloną w powyższym podpunkcie (b), wpisujemy kolejna komendę, która ma być użyta i znowu bindujemy
 
alias "mikro1" "say @@r Mikro +16; bind z mikro"
 
Jak to powinno w całości wyglądać:
 
alias "mikro1" "say @@b Mikro +16; bind z mikro"
alias "mikro" "say @@c Mikro +16; bind z mikro1"
bind "z" "mikro"
 
A teraz wytłumaczę całość jak działa.
 
Binduje pod "z" komendę mikro, jeśli nadusimy klawisz "z" użyje się komenda "mikro", i wyskoczy na środku ekranu informacja od admina Mikro +16 na czerwono
[Obrazek: n7WLvrZ.jpg] 
następnie samoczynnie zbinduje się komenda "mikro1" pod klawisz "z". Przy kolejnym kliknięciu klawisza "z", ponownie wyskoczy Mikro +16, ale teraz w kolorze niebieskim.
[Obrazek: uZyklLI.jpg]
 
A co się stanie jeśli nadusimy klawisz 2 razy pod rząd? 
[Obrazek: 1dQ3I32.jpg] 
Można też nadusić 3/4 razy [Obrazek: default_hrhr.gif] 
 
 [Obrazek: IQ0qMQq.jpg]
 
Cały alias można jeszcze powiększyć dopisując kolejne linijki, ich ilość może być nie ograniczona. Najważniejsze by nie zapominać o dobrym nazywaniu aliasów i bindów:
 
alias "mikro2" "say @@m Mikro +16; bind z mikro"
alias "mikro1" "say @@b Mikro +16; bind z mikro2"
alias "mikro" "say @@r Mikro +16; bind z mikro1"
bind "z" "mikro"
[Obrazek: E3nuW1g.jpg]
 
3. Teraz pokażę wam parę innych i w skrócie opiszę.
 
Zmiana FPS - Co kliknięcie zmienia nam maksymalną ilość FPS.
 
alias "fpsy1" "fps_max 333; bind q fpsy"alias "fpsy" "fps_max 100; bind q fpsy1"bind "q" "fpsy"
 
HUD - Co kliknięcie włączą i wyłącza nam cały hud (celownik, kasa, czas, radar itp, zostanie nam tylko broń i tekstury)
 
alias "hud1" "hud_draw 0; bind z hud"
alias "hud" "hud_draw 1; bind z hud1"
bind "z" "hud"
[Obrazek: voSPxMf.jpg]
 
Do paki! - Bardziej spamowe informacje. Jedno kliknięcie klawiszu ' i 3 razy napisze nam "do paki robaki" w 3-ch różnych kolorach, co kliknięcie daje nam 3 inne kolory.
alias "paki1" "say @@o Do paki robaki!; say @@c Do paki robaki!; say @@m Do paki robaki!; bind ' paki"alias "paki" "say @@r Do paki robaki!; say @@y Do paki robaki!; say @@g Do paki robaki!; bind ' paki1"bind "'" "paki"
 
Zmieniający się kolor celownika co strzał 
 
alias -col "-attack"
alias +col "+attack; wait; adjust_crosshair"bind "MOUSE1" "+col"
 
Jedyne co nas ograniczenie w pisaniu aliasów to wyobraźnia [Obrazek: default_hrhr.gif] 
 
4. Gdzie dać napisany alias?
 
Wszystko pięknie, ładnie, mamy aliasy, ale teraz gdzie je zapisać?
 
Zapisujemy je w pliku userconfig.cfg, nie radzę zapisywać w zwykłym config.cfg, ponieważ co uruchomieniu CS`a usuną się one, a jak damy config "Tylko do odczytu", to nie będziemy mogli zmieniać ustawień, ponieważ po restarcie cs`a znowu będzie tak jak przed zmianą ustawień.
 
Plik userconfig znajdziemy:
 
NS
X:\Program Files\Counter-Strike\cstrike
 
Steam
X:\Program Files\Steam\SteamApps\common\Half-Life\cstrike
 
Userconfig nie musimy ustawiać "Tylko do odczytu", ponieważ on się nam nie nadpisze.
 
Cały poradnik napisałem sam i starałem się, by był czytelny i łatwy do zrozumienia [Obrazek: default_smile.png] 
© Copyright 2017
[Obrazek: 0Mk8GwP.gif]
Świetny poradnik, widać że włożyłeś w niego sporo pracy Wink
Punkt reputacji dla Ciebie oczywiście Wink
[Obrazek: hF2wL5h.png]




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości